Adókártya igénylés – Az igénylés menete és fontossága

2023.05.03. Olvasási idő: 2 perc

Az adókártya az egyik legfontosabb okmány, megléte szükséges számos hivatalos ügyintézéshez és tranzakcióhoz. Az adókártya igénylése minden adózó számára kötelező, és az adókártyát számos helyen be is kell mutatni, mint például munkavállalás esetén vagy bankszámla nyitásakor. Az adókártya megléte tehát nemcsak az adózás szempontjából fontos, hanem ügyintézés során is nélkülözhetetlen.

Adókártya igénylés – Az igénylés menete és fontossága

Cikkünkből megismerheted, hogy hogyan kell igényelni, mit kell tenned, ha elhagytad volna, mennyibe kerül és szükséges-e már az első állásod megkezdése előtt kiváltani! 

Így igényelhetsz adókártyát 

 Az adókártya igénylésének menete egyszerű és könnyen megoldható. Az adókártya igényléséhez szükséges űrlapot a NAV honlapján találjuk meg. Az igényléshez szükséges adatokat a formanyomtatványon kell megadni, amit akár online is megtehetünk. Az adókártya kiállítása és postázása az igénylés után általában 15 napon belül megtörténik.  

Az adókártya igényléséhez szükséges dokumentumok 

A magyarországi adókártya igényléséhez több fontos dokumentumot is be kell mutatni. Először is egy érvényes személyazonosító okmány szükséges, mint például útlevél vagy személyi igazolvány. Másodsorban igazolni kell a lakcímet, ami történhet lakcímkártyával vagy közüzemi számla bemutatásával, amelyen szerepel az egyén neve és címe. Fontos megjegyezni, hogy az adókártya önálló okmányként nem használható, hanem más azonosító és lakcímigazoló okmányok mellett kell bemutatni. 

Az adókártya elengedhetetlen okmány a magyarországi pénzügyi tranzakciók lebonyolításához. A személyi igazolvány, a lakcímkártya és a TAJ-kártya mellett az egyik legfontosabb dokumentum. Az adókártya hatósági ügyekhez, valamint bankszámla nyitáshoz és hiteligényléshez is szükséges.  

Jó tudni, hogy az adókártya igénylése első alkalommal ingyenes. 

Az adókártya hiányának következményei 

  •  A magyarországi adókártya hiánya súlyos következményekkel járhat, mivel ezen dokumentum nélkül legálisan nem tudunk dolgozni az országban.  
  • Az adófizetés vagy az adókártya megszerzésének elmulasztása súlyos pénzbírságot és szankciót vonhat maga után.  
  • Adókártya nélkül előfordulhat, hogy a magánszemélyek nem jogosultak bizonyos egészségügyi és szociális ellátásokra, ami megnehezíti a szükséges ellátás és támogatás igénybevételét. 

Mennyibe kerül a faktorálás?
Számold ki kalkulátorunkkal!

Add meg a faktorálandó számla összegét, mi pedig segitünk kiszámolni a faktorálás során felmerülő költségeket.

Megelőlegezett összeg

24 órán belül utaljuk neked

Összköltség

Az összköltséget az aktuális piaci kamattal, a minden hónap első napján érvényes BUBOR-ral számoljuk.
BUBOR = 8,375%

Fennmaradó összeg

A számla teljesítését követően utaljuk neked

A kalkulált adatok tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek

Összefoglaló 

 Az adókártya igénylése tehát rendkívül egyszerű: egyszerűen online végig viheted a folyamatot, személyesen a kijelölt kormányablakokban vagy a NAV területi képviseletén is igényelheted. A kész dokumentum 15 nap alatt megérkezik, így nem is kell rá sokat várnod! 

Erre a dokumentumra azért van szükséged, hogy legálisan állást vállalhass Magyarországon. Hiányában a béred adózása nem megoldható, amely illegális tevékenységnek következményei lehetnek. Így fontos, hogy akár első állásodat is csak adókártyának a birtokában vállald el. 

Az első igénylés ingyenes, azonban, ha nem a mi hibánkból szükséges pótolni, akkor az utólagos pótlás is illetékmentes lehet. (A kártya cseréjének díja 3.000 Ft, ha a mi hibánkból van rá szükség.) 

Ha pedig munkavállalói státusz után úgy gondolnád, hogy ideje vállalkozónak felcsapni, akkor érdemes már most megismerned a faktoringot a stabil pénzügyekhez

Kapcsolód blog cikkeink:  

Likviditás jelentése  

Cash Flow fogalma  

Széchenyi MAX! hitelek  

Ügyfélkapu használata cégeknek