A Koronavírus árnyékában – hogyan élje túl vállalkozásod a világjárványt?

2020.03.19. Olvasási idő: 2 perc

A járvány a világ összes cégét érinti, nincs immunis iparág, így azonnali döntésekre van szükség. Hogyan dönts jól krízishelyzetben?

A Koronavírus árnyékában – hogyan élje túl vállalkozásod a világjárványt?

 

A COVID-19 (köznyelven koronavírus) továbbra is megállíthatatlanul terjed világszerte. Lassan nincs ország, ahol nem hirdettek vészhelyzetet, és fenyegetően árnyékolja be a tavaszi napsütést a recesszió. A vállalkozások legtőkeerősebb 5%-a is bizonytalanul kortyol a reggeli kávéba, nem beszélve a kis- és középvállalatokról, vagy a frissen alakult startupokról. Kétség sem férhet hozzá, hogy éppen a szemünk előtt írodik a történelem. A tervezés és áttervezés a kulcs, de néhány további tipp segíthet Neked és vállalkozásodnak is a lehető legkevesebb kárral átvészelni ezt az időszakot. Lássuk a tippeket!

 

#1 tipp: készíts krízis pénzügyi tervet

 

A krízis pénzügyi terv elkészítése során hozz döntést arról, hogy mely partnereid működőképeségét fogja befolyásolni a járvány. Határozd meg azokat, amelyektől várhatóan csökkenni fognak a bevételeid. A profitorientált vállalati működés a vállalati lét alapjaként fogható fel. Céged pénzügyi tervezésének, ténykövetésének, és elemzésének folyamata a cash flow, és ennek megfelelő menedzselésére a krízisben hatalmas szükség van. A tőkehiány egyébként is egy folyamatos, időszakfüggetlen és állandó probléma. Egy cég akkor lesz képes áthajózni a pénzügyi viharon és pénzügyileg egészséges maradni, ha a bevételek időben beérkeznek és költségeit rendben kifizeti. A cashflow menedzsment leglényegesebb szempontja, hogy elkerülhető legyen a hosszabb ideig tartó pénzhiány, amit a be-, és kiáramló pénzek közötti nagy időbeli szakadék okoz.

Faktoring

#2 tipp: tervezz óvatosan és ragaszkodj a büdzséhez

Az egyik legyakoribb kihívás a büdzsé meghatározása, hiszen ennek jól megtervezése elengedhetetlen a folyamatos működéshez. A büdzsé megalkotása és folyamatos monitorozása a menedzsment egyik legfontosabb feladata. A reális becslés azonban inkább egy mítosz, – a nem várt kiadások állandó vendégei lehetnek céged hétköznapjainak. Hogy pontosan mennyi helyet hagyj a büdzsében ezekre az esetekre, azt nehéz felbecsülni. Az előző évek kimutatásai segíthetnek ebben. Érdemes átnézni, hogy az elmúlt évek kiadásainak hány százalékát vitték el ilyen fajta ráfordítások. Nem elég tehát reálisan megbecsülni a kiadást, a célokat és növekedést, de fel kell készülni az olyan nem várt,  katasztrofikus forgatókönyvekre is, mint a koronavírus. Tervezz óvatosan, és ha elégedett vagy a pénzügyi tervvel, ragaszkodj az elképzeléseidhez!

Faktorálás

#3 tipp: csökkentsd költségeidet

Lehetnek olyan beszállítóid, akik szolgáltatását nem fogod / tudod majd igénybe venni a járvány ideje alatt. Ne mondd fel beszállítói szerződéseiket, egyeztess velük arról, hogy a járvány alatt esetleg egy alacsonyabb, rendelkezésre állási díjat fizetsz nekik. Ezekkel tudod csökkenteni költségeidet, és a járvány után könnyen újra tudod éleszteni majd beszállítói kapcsolataidat.

 

#4 tipp: nyugtasd meg munkatársaidat

Jelen helyzetben elsősorban munkatársaid megóvása és megnyugtatása a legfontosabb. Tájékoztasd őket a kialakult helyzetről, ismertesd velük a pénzügyi tartalékok méretét és a krízis tervedet. Nyugtasd meg őket, hogy a járvány alatt elsődleges prioritás számodra az egészségük és munkahelyük megőrzése.

#5 tipp: faktoráltass

A pénz egyenlőtlen és következetlen ki- és beáramlása okozza a “pénz szűkösségét” cégedben. Akkor fog tudni üzletileg életben maradni vállalkozásod, ha a beérkező bevételeidből következetesen ki tudod fizetni a számláidat. Ebben segít a faktoring: a követelések finanszírozása ideális megoldás ezekben a helyzetekben.

A gyártás leállítása, a dolgozóid elveszítése helyett faktoringgal megteremtheted a céged kiegyensúlyozott cash flowját. A faktoringgal a saját pénzedet kapod meg előbb, és azt szabadon felhasználhatod a céged igényei szerint, korlátozások nélkül. Kiállított számláid megfinanszírozása képes megoldani cash flow problémáidat, ezzel lehetővé téve céged számára, hogy folyamatosan növekedjen és zavartalanul tevékenykedhessen.

“Ha elbukjuk a felkészülést, a bukásra készülünk fel” – Benjamin Franklin szavai manapság talán időszerűbbek, mint valaha. A jól megfontolt tervezés és egy kiváló üzletfolytonossági terv megvédheti cégedet, és még a legváratlanabb katasztrófákat is segít túlélni!

Mennyibe kerül a faktorálás?
Számold ki kalkulátorunkkal!

Add meg a faktorálandó számla összegét, mi pedig segitünk kiszámolni a faktorálás során felmerülő költségeket.

Megelőlegezett összeg

24 órán belül utaljuk neked

Összköltség

Az összköltséget az aktuális piaci kamattal, a minden hónap első napján érvényes BUBOR-ral számoljuk.
BUBOR = 8,375%

Fennmaradó összeg

A számla teljesítését követően utaljuk neked

A kalkulált adatok tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlattételnek

Próbáld ki a faktorálást te is!